Bulut Tabanlı Görüntülü Destek-Çözüm Sistemi
Günümüzün yüksek hızda globalleşen dünyasında, iletişim sistemlerinin de aynı hızda büyüyerek gelişmesi, tüm sektörlerin, müşterileriyle kurdukları iletişim kanallarını daha sağlıklı, daha az maliyetli ve son kullanıcı bazında kolay kullanımlı hale getirme ihtiyaçlarını ortaya çıkarmıştır. Bu hususta, Yıldız Teknik Üniversitesi Teknopark’ta başarıyla geliştirdiğimiz, tamamen bulut mimarisini kullanan, zamandan, mekândan ve tercih edilmiş işletim sistemi veya bilgisayardan bağımsız olarak çalışabilen “Bulut Tabanlı Platform Bağımsız Telefon Santral Sistemlerinin Geliştirilmesi” projemiz ihtiyaçları giderebilen bir IVR(Interactive Voice Response) sistemi olmuştur. Mevcut geliştirdiğimiz sistemde, çağrıyı başlatma rolünün mobil tarafta olması ve görüntülü iletişim karakteristiğine haiz olmaması, proje geliştirme esnasında yeni AR-GE süreçlerini tetiklemiş, özellikle engelli yurttaşlarımız için efektif bir çağrı servisi kalitesi bulunmaması, yanıtlama sisteminin yalnızca işitsel olmaması gerektiğini, görsel bir IVR ihtiyacını da gözler önüne sermiştir.Bu durumda ortaya çıkan karşılıklı müşteri-şirket iletişimini sağlayan ve her iki taraf arasında gerçek bir bağ kurulmasına vesile olan görüntülü bir iletişim, hem pratik olması, hem ekonomik kazanımları hem de müşteri-şirket arasında kurulacak ilişkinin kalitesi ve verimliliği açısından alternatif iletişim yöntemlerine göre çok daha avantajlı olacaktır.Projemiz 2017 yılında başarıyla tamamlanmış ve ürün kullanıma sunulmuştur.